NOVA PRAVILA USPEHA Dejvid Plufe

Naučite da pobeđujete

Dejvid Plufe, menadžer pobednicke kampanje predsednika Obame, je održao seminar u Kanu pod nazivom „Umetnost mogućeg“

Dejvid Plufe je na Svetskom festivalu advertajzinga
objasnio taktiku predsedničke kampanje

Tekst: Gordana Ristić, Foto: Vuk Dapčević i CannesLions, jul 2009

Menadžer kampanje Baraka Obame – David Plufe, počeo je svoje predavanje na Kanskom festivalu u prepunoj velikoj sali čuvenog „Palea“ rečima da Barak Obama nije planirao da bude predsednik, ili nečim u tom stilu. Po njemu, Obama je bacio rukavicu u lice dosadašnjem establišmentu, znajući da se Amerika nalazi na ivici, videvši priliku da, kao predsednik SAD, uradi nešto značajno. Kvalitet koji je Kampanja potencirala tokom dve godine trajanja je da je Obama bio jasan u svom razmišljanju i nepokolebiv u svom pristupu. Na početku je, ne zaboravite, bio nepoznat američkom auditorijumu. Mnogi opisuju Obaminu kampanju kao najbolju i najinovativniju kampanju u istoriji Amerike, a Plufe je objasnio publici način razmišljanja i proces koji je prethodio stvaranju brenda Obama.

MAGIJA LIČNOG KONTAKTA

Prvi čovek, pored porodice, kome se predsednik Obama zahvalio u noći velike pobede, nazivajući ga neopevanim herojem njegove kampanje i tvorcem najbolje političke kampanje u istoriji SAD-a, održao je seminar koji je doveo do sličnog entuzijazma i energije, kao u predizbornoj kampanji među Obaminim biračima. Plufeova strategija spajanja digitalnih i tradicionalnih medija je potpuno originalan, ključni faktor stvaranja uspešnog političkog brenda i rekordnog broja prikupljenih sredstava. Ove godine nije moglo biti boljeg izbora gosta za internacionalni kreativni festival u Kanu. Znala sam da je „opasan”, ali tokom predavanja čula sam frazu koja me je oduševila i potvrdila da se radi o čoveku čiji je uspeh u velikoj meri proizvod želje da shvati šta je istina i šta narod zaista misli. Mister Hrabrost, kako sam ga prozvala, objasnio je: „Ljudi su veoma osetljivi na prazne priče. Bilo je mnogo praznih priča, tako da je teško privući njihovu pažnju. Ljudi više veruju svojim komšijama ili sestrama, nego ekspertima.” Bob Skarpeli, predsednik i kreativni direktor DDB Worldwide, rekao je: „Plufeova pametna kampanja, koju karakteriše smela, kreativna upotreba medija, i konzistentna, autentična poruka, učinila je predsednika Obamu brendom godine, a njegovu političku kampanju – kampanjom godine.

Obamina kampanja svoju pobedu duguje shvatanju da ništa nije vrednije od razgovora jednog ljudskog bića sa drugim.

MEDIA MIX - NOVO, STARO I DRUŠTVENO

Obamina kampanja je koristila nove medije, stare medije i socialne medije, sa snažnim fokusom na kreiranju jedanna- jedan konverzacije sa Amerikancima. Tim na čijem je čelu bio Plufe pristupio je ovom cilju deo po deo. Plufe objašnjava: „Kada smo se oglasili na počeku od Obame ili ljudi kao što sam ja. U međuvremenu, počeli smo da registrujemo milione glasača. Naša vojska volontera iz najšire baze promenila je strukturu glasačkog tela, a finalna posledica bilo je to što je izborna baza podmlađena, sa mnogo više nezavisnih glasača i sa mnogo glasača među Latinoamerikancima i Afroamerikancima”, dodao je Plufe. 2007, pred nama je bio dug put – duži od onog koji su imali ostali kandidati, i prednost je bila na najnižoj ravni. Pristup je, od tada do pobede, ostao isti – pomiriti bazu kampanje sa tehnologijom. ”Na Plufeovom seminaru saznali smo da je tim bio jak na polju novih medija i da je sakupio petsto miliona dolara preko „onlajna”, sa prosečnim udelom po osobi od 85 dolara. „Videli smo da je glavna podrška Obami dolazila od studenata i penzionera. Bez obzira na svotu novca koja dolazi od donatora, tretirali smo ih kao velike donatore – dobijali su pozive zahvalnosti


Čitajte više u štampanom izdanju magazina Brandomania

© 2008-2012 Freemental Communications. Sva prava zadržana. Naslovna O nama Partneri Uslovi korišćenja Kontakt